Sterowność

Dostawczak ISUZUSamochody ciężarowe Isuzu słyną z doskonałej sterowności i świetnych zdolności manewrowych. Dużą rolę odgrywają w tym kabiny, bardzo zaawansowane pod względem ergonomii. Deska rozdzielcza została zaprojektowana pod kątem przejrzystości i łatwego dostępu do wszystkich elementów sterowania. Na uwagę zasługują przyciski, skoncentrowane wokół wskaźników i lampek kontrolnych. Ich położenie w polu widzenia kierowcy, jak i minimalna odległość od kierownicy ułatwiają obsługę i zwiększają bezpieczeństwo. Obsługa hamulca silnikowego została zintegrowana w prawej, wielofunkcyjnej dźwigni pod kierownicą, wraz ze sterowaniem wycieraczek i spryskiwaczem przedniej szyby. Lampki kontrolne i ostrzegawcze są przejrzyście rozmieszczone i nie obciążają kierowcy zbędnymi informacjami. System pokładowy kontroluje jednak bezustannie istotne parametry pojazdu, oferując szeroki zakres informacji na temat eksploatacji i serwisowania. Chodzi przede wszystkim o dzienne i całkowite zużycie paliwa; stan filtra cząstek stałych oraz postęp jego regeneracji; woltomierz, zegar z datą, licznik motogodzin, ostrzeżenie przy osiągnięciu ustalonej prędkości oraz regulację intensywności podświetlenia przyrządów. Dane serwisowe zawierają informacje o interwałach wymiany oleju silnikowego i filtra, oleju w skrzyni biegów, oleju w sprzęgle zautomatyzowanej skrzyni biegów, filtra paliwa, płynu hydraulicznego wspomagania kierownicy, czy zmiany opon. Dzięki temu systemowi aktualny stan pojazdu jest zawsze pod kontrolą.

Za doskonałą sterowność i świetne zdolności manewrowe odpowiada także nowoczesna konstrukcja podwozia, minimalny promień skrętu, optymalna siła wspomagania kierownicy i dobrze wyregulowany układ hamulcowy. W gęstym ruchu miejskim, który charakteryzuje częste zatrzymywanie się i ruszanie, nieocenionym pomocnikiem jest bez wątpienia zautomatyzowana skrzynia biegów Neestronic2. Ta inteligentna skrzynia biegów umożliwia zarówno pracę w całkowicie automatycznym trybie, jak i ręczną, sekwencyjną zmianę stopnia przełożenia, bez użycia pedału sprzęgła. Dzięki temu można dostosować zmianę biegów do aktualnych warunków na drodze.

Comments are closed